Daintree: Drie dagen in het regenwoud - Reisverslag uit Darwin, Australië van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu Daintree: Drie dagen in het regenwoud - Reisverslag uit Darwin, Australië van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu

Daintree: Drie dagen in het regenwoud

Door: Dirja

Blijf op de hoogte en volg Dirja

18 Oktober 2015 | Australië, Darwin

Ondertussen ben ik alweer in Darwin aangekomen en zitten mijn 7 weken oostkust erop. Ik had begrepen dat het in Nederland al goed koud aan het worden is, nou hier in Darwin was het letterlijk een warm welkom van rond de 35 graden! Voordat ik verder ga vertellen hoe het hier in Darwin is, eerst mijn belevenissen in het Daintree regenwoud, wat absoluut prachtig was.

Vanuit Cairns werd ik 's ochtends om 8.00 uur opgehaald en gingen we met de bus op weg naar het regenwoud met onderweg mooie stops. Omdat in november het regenseizoen begint, kan je nu af en toe al wat merken van de heftige regenbuien. En laat dit nou net zijn wanneer ik de bus uitstap. De stop was bij Mossman Gorge, een mooi stukje regenwoud. Er was een heldere rivier waar je in kon zwemmen om af te koelen, want het zijn nogal tropische temperaturen hier. Voordat ik bij de rivier aangekomen was, was ik al doorweekt, dus zwemmen hoefde niet meer. Het kwam met bakken uit de hemel voor 10 minuten en ik stond er middenin. Maar ik moet toegeven, het regenwoud was daardoor wel op ze mooist. Na wat rondgelopen te hebben en foto's te hebben gemaakt kon ik druipend de bus weer in op weg naar het volgende. Het regenen was opgehouden en de zon scheen weer volop (kon ik mooi weer even opdrogen). Op weg naar het Daintree moesten we de Daintree rivier oversteken, dit deden we met een boot die ons ook even de krokodillen liet zien die hier leven. Onderweg heb ik er twee gezien langs de rand van de rivier. Wat een indrukwekkende beesten! Ik kreeg wel even de kriebels toen ik ze zag, raar idee dat deze gevaarlijke beesten 10 meter voor je neus liggen. Na 45 minuten met de boot waren we in het Daintree regenwoud aangekomen, nog een klein stukje met de bus en we kwamen bij onze slaapplaatsen. Ik was echt een bofkont, ik had me eigen houten huisje met me eigen badkamer en wc! Voor het eerst in zeven weken slapen zonder dat er andere mensen om je heen liggen of binnenkomen midden in de nacht, wat heerlijk! De omgeving was het echt schitterend, vanuit het regenwoud liep je zo het strand op. Hier kon ik me drie dagen wel vermaken. En of ik dat heb gedaan. Na een wandeling op het strand langs de rand van het regenwoud werd het tijd om wat te gaan eten en daarna was ik zo moe geworden dat ik lekker vroeg naar bed ging. Om 20.00 uur lag ik als een blok te slapen. Ik werd uitgerust en enthousiast wakker want ik ging snorkelen in het Great Barrier Reef. Heel bijzonder dat je van het oudste regenwoud ter wereld zo het rif op kan. Twee hele mooie plekken op aarde zo dicht bij elkaar, van die gedachte kreeg ik een hele grote glimlach. Met de speedboot zochten we een mooi plekje op om te gaan snorkelen. Wederom heb ik weer genoten van deze twee uur snorkelen, tussen al die mooi kleuren zweven en dan weer bijzondere dingen zien. Een schildpad, een rog met fel blauwe stippen en een rifhaai kunnen erbij op het lijstje :-). Moe en voldaan gingen we terug naar het strand. Tijdens mijn lunch op het terras kwam ik het Duitse meisje tegen die ik in het begin van me reis ben tegengekomen. Super toevallig maar erg leuk natuurlijk! Zij was nog met twee anderen en ik sloot me daarbij aan en met ze vieren hadden we het plan gemaakt om een mooie wandeling te maken. De wandeling bij elkaar duurde ongeveer 4 uur en het was wederom schitterend. Over het strand, door het regenwoud, naar een uitzichtpunt waar je het rif kunt zien en weer door het dichte regenwoud. Wat wel even spannend was, was de kreek die vanuit het regenwoud over het strand de zee instroomt. Omdat hier ook krokodillen zitten, moest je van het water wegblijven. De kans dat je ze ziet was niet heel groot maar ik denk niet dat een krokodil zich eraan stoort om hier niet te komen en er staat tenslotte geen hek om deze beesten tegen te houden. Laten we het advies van niet zwemmen in de zee en 10 meter van het water wegblijven maar netjes opvolgen. Als de kreek dieper dan je knieën was mocht je er niet doorheen en moest je terug naar het pad en over de weg verder.
Gelukkig was het laag water en konden we makkelijk over kreek heen stappen. Toch bijzonder dat je mensen hier in de zee ziet zwemmen, nou mij niet gezien. Ik wil graag mijn negen maanden reizen volmaken in plaats van het tussendoortje te worden van een krokodil.Het was een geslaagde wandeling maar aan het eind van de dag was ik door al me energie heen (ja, ook mij kan dat overkomen). Na twee uur snorkelen en vier uur wandelen liep ik als een soort zombie terug naar me kamer voor een douche. Gelukkig hielp de douche me iets opknappen en met het groepje van vier hebben we gezellig op het terras gegeten. Morgen was me laatste dag in het regenwoud en ik had een wandeling nog niet gedaan. Maar dit was een pittige naar de top van het regewoud en duurt tussen de vier en zes uur en het was niet verstandig om dit alleen te doen. Gelukkig wilde de jongen uit het groepje ook deze route doen en hadden we de volgende morgen om 5.30 uur afgesproken om te starten omdat het erg warm is, en als het langer dan gepland zou duren, we onze bus terug niet zouden missen. Zo gezegd, zo gedaan, om 5.30 uur stond ik klaar om te vertrekken. Wat waren we blij dat we zo vroeg waren vertrokken want het was echt heel pittig. Ik heb al wat wandelingen mogen maken maar met deze had ik best wat moeite. Het wandelen was ondertussen klimmen en klauteren aan boomstronken geworden en het was lekker glad. Na twee uur alleen maar geklommen te hebben hadden we het uitzichtpunt bereikt. Gelukkig was het uitzicht de moeite waard! Na een korte pauze was het tijd voor de weg terug. Het was ook een hele uitdaging om weer naar beneden te gaan. Sommige stukken moest ik zittend doen want het was te glad om te lopen en ik begon steeds meer onder de modder te zitten. Na twee uur ploeteren (wandelen kon je het niet meer noemen) kwamen we gelukkig heelhuids beneden aan. Trots konden we zijn dat we dit toch maar mooi hebben gedaan! Gelukkig was er genoeg tijd om te douchen en te relaxen. Om 13.30 uur had ik de bus terug naar Cairns en om 19.00 uur was ik bij het hostel aangekomen. Na het inchecken ben ik meteen naar bed gegaan, geen idee meer hoe ik daar ben gekomen want ik was te moe om na de te denken.Deze drie dagen in het regenwoud waren schitterend en ik heb de tijd daar meer als goed benut. Ik heb echt genoten ondanks dat het vermoeiend was, dat hoort er nou eenmaal bij. En met wat ik allemaal heb gezien vergeet je zo weer hoe pittig alles was.Mijn laatse twee dagen in het hostel waren lekker relax. Tijd om even te lezen en me foto's veilig op te slaan. Ik had nu een keer goedwerkend inernet dus dat kwam mooi uit.

Dit was mijn laatste verhaal over de oostkust, nu reis ik verder van het noorden naar het zuiden door het midden van Australië (de Outback).

  • 18 Oktober 2015 - 08:16

    Mijam Pet:

    Heerlijk verhaal weer Dirja, ik zag het helemaal voor me. Veel plezier op je volgende avonturen.

    Groetjes Mirjam

  • 18 Oktober 2015 - 21:47

    Mieke En Ruud:

    Ik ben het me Mirjam eens. Leuk om te lezen dat he allemaal zo goed gaat. Prachtige dingen om te zien, maar . . . al 7 weken weg????
    Genier er maar mooi verder van.
    groetjes Mieke en Ruud

  • 19 Oktober 2015 - 13:00

    Jan En Dieuwke:

    Wat zul jij een conditie hebben na deze reis. Krokodillen, nou liever niet, maar snorkelen in het Barrier Reef moet inderdaad fantastisch zijn. Bofkont.
    Groetjes, Jan en Dieuwke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Dirja

Eindelijk is het dan zover! Van droom naar idee en van idee naar het ook daadwerkelijk mogen en kunnen doen. Vanaf 28 augustus rondreizen door Down Under en Nieuw Zeeland, mooie dingen zien en relaxen op Bali en van het mooie Azie genieten in de landen Thailand en Vietnam. Via waarbenjij.nu houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen en belevenissen. Het is leuk om mijn ervaringen te kunnen delen met jullie

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 16193

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: