Mijn week in Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu Mijn week in Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu

Mijn week in Airlie Beach

Door: Dirja

Blijf op de hoogte en volg Dirja

11 Oktober 2015 | Australië, Airlie Beach

Ondertussen zijn we weer ruim een week verder en dus is het tijd om weer even mijn belevenissen met jullie te delen!

De dagen in Airlie Beach:
Airlie Beach is een super fijne plaats aan het strand en je kan je hier prima vermaken met wandelingen door de haven of lekker in het park je boek te lezen. Ook kan je rondvluchten maken boven het Great Barrier Reef. Dat is wat ik heb gedaan. Ik boekte mijn vlucht voor de volgende dag 9.00 uur. Om 8.15 uur werd ik opgehaald bij het hostel. Het waaide erg hard dus ik was benieuwd hoe het uurtje vliegen zou worden. Ik zag mijn groep waarmee ik in het vliegtuig zat en ik was niet heel erg blij. Het was 1 grote familie uit China die allemaal geen Engels konden, dus een gesprekje beginnen zat er niet echt in. De piloot vertelde tegen deze groep mensen dat het een heftige vlucht zou worden met veel turbulentie. De doosjes pillen gingen open en er werd flink geslikt. Daarna kwam de piloot naar mij om te vertellen dat het met mij wel goed zou komen en dat hij erop vertrouwde dat ik geen last zou hebben van de vlucht. Geen idee waarop die dat baseerde, maar oke, hij is de piloot en heeft er verstand van. Ik kreeg de beste plaats achter de twee piloten, en wat nog leuker was, dat deze groep Chinezen afgegooid werden op een eiland en dat ik een prive vlucht terug had met de twee piloten. Elk nadeel heeft zijn voordeel ;-). Ondanks dat het een erg heftige vlucht was (het zweet stond bij de piloot op zijn voorhoofd, en zo warm was het niet), was het onwerkelijk mooi. Zo vaak ben ik niet sprakeloos maar dit was 1 van die weinige momenten. Het lijkt net een schilderij wat op het water geschilderd is. Het Reef was schitterend, ook het Hart Reef kon je mooi zien en de foto's zijn meer dan goed gelukt. De verdere dag liep ik met me hoofd in de wolken na te genieten van deze indrukwekkende vlucht. Het verwerken van al die mooie indrukken kost veel energie dus ik besloot die dag niet veel meer te doen. Een wandeling naar de haven om alvast te kijken waar ik moet opstappen voor de Whitsundays was het enige wat ik die dag heb gedaan. Op mijn kamer had ik een vrouw uit Sydney ontmoet en we zijn gezellig samen gaan eten bij een bar. Ik had een kortingsbon om daar te eten, dus voor 7 dollar (€4,50) zat ik aan een Ceaser Salade. Tja, een Nederlander en een backpacker, dus besparen waar het kan ;-).
De volgende ochtend werd ik wakker met een megalip. Ik had drie muggenbeten op me lip en dat zag er alles behalve charmant uit. En om het nog erger te maken kreeg ik een soort allergische reactie en in de loop van de dag zag het eruit als een kraterlandschap met bijpassende kleuren. Wie denkt dat ik hier de mannen van me af moet slaan heeft het mis, het is meer een grote boog geworden.... Ik ging even naar de apotheek voor advies (niet voor het mannenprobleem, maar voor mijn lip natuurlijk). Ik wil mijn lezers niet de verkeerde indruk geven dus ik benadruk het maar voor de zekerheid! Niet dat ze hier echt advies voor hadden, maar een verkoelende creme kon het verzachten en wat laten slinken. Erger kon het toch niet worden dus proberen maar.
Ik had misschien toch het mannenprobleem moeten voorleggen.

The Whitsundays.
Oh Yeah! Om 10.30 uur zat ik klaar in de haven voor de trip waar ik toch erg naar uitgekeken heb. Het was lekker weer maar het waaide erg hard. Een aantal boten hadden de trip moeten cancelen, ik was niet gebeld dus ging er vanuit dat mijn trip gewoon door zou gaan. En dat ging die! Formulieren inleveren, slippers in een grote tas en hup de boot op. We kregen uitleg van de kapitein over hoe het op de boot te werk ging. Ik luisterde aandachtig en het was zeker geen straf om naar deze kapitein te kijken. Fijn dat de trip met een goed uitzicht begon. Toen werd iedereen verdeeld in de slaapvertrekken. De overgebleven 7 (waaronder ik) sliepen in het zit/eetgedeelte. Dit werd elke avond ingeklapt tot 1 groot bed waar 4 personen konden liggen. Ik lag op een verhoging boven het eet/zit gedeelte naast het raam en dit was mijn plek voor de komende twee nachten.
We gingen varen en het op het open water aangekomen kwamen de hoge golven en stuiterden we over het water. Golven sloegen naar binnen en ik zat gelukkig aan de goede kant en bleef droog. Na drie uurtjes door elkaar geschud te zijn kwamen we op de snorkelplek aan. Hier was het winstil dus even tijd om bij te komen. Wetsuit aan, snorkel en bril gereed en ik ging de kleine speedboot in. De kapitein bracht ons naar een mooi stukje rif waar we konden snorkelen. Eenmaal me hoofd in het water was ik beland in een andere wereld. Wat ik dagen terug vanuit de lucht had gezien zag ik nu vlak voor me neus. Vissen van groot naar klein in elke kleur die je maar kan bedenken. Koraal in alle soorten en maten waar vissen uitkomen en weer tussen gaan. Wat was het schitterend! Het werkt ook heel ontspannend. Je hoort alleen het water om je heen en je ziet bijzondere dingen. Vissen die dichtbij komen en rond je zwemmen en daarna weer hun eigen gang gaan. Het is lastig om te beschrijven hoe mooi het is. Ik heb denk wel 20 minuten achter elkaar met me hoofd in het water gelegen zonder boven te komen. Snorkelen is super leuk en werkt rustgevend, ik had nooit gedacht dat ik dat zou zeggen of zo zou voelen. Jammer genoeg was het tijd en moesten we het water uit, ik had nu al zin om de volgende dag te gaan snorkelen.
Snorkelen maakt je ook hongerig, maar dat weten de mannen op de boot als geen ander want de thee stond klaar met lekkere koekjes.
Het was tijd om de rustige baai te verlaten voor de gote golven. We waren erg aan het schommelen en daardoor was ik slaap gevallen, lekker in het zonnetje, wat een heerlijk gevoel. Niet iedereen dacht daar hetzelfde over, twee mensen hingen over de reling en niet omdat ze de golven zo mooi vonden. Ik had er gelukkig geen last van.
Ondertussen was het 19.00 uur en kwamen we aan op onze eerste overnachtingsplek. Wat was ik toch een bofkont dat ik bij het raam sliep. Een heldere nacht en geen maan te zien. Wat een sterrenhemel! Zonde om binnen te zitten, dit zie je beter als je met je rug op het dek ligt! Nog een paar uurtjes en dan ben ik 28. Een betere plek kon ik niet bedenken om mijn verjaardag te vieren. En de volgende dag was ik er zeker van.
Op mijn verjaardag gingen we naar Whitehaven beach (het witste strand met het fijnste zand ter wereld), Google even voor de afbeeldingen als je er een beeld bij wilt hebben, want het is schitterend. Maar de schitterende momenten waren nog niet klaar want op de tweede snorkelplak was het wederom erg mooi. Ik ging het water in en na 5 minuten zwom er een zeeschildpad onder me door, het perfecte verjaardagscadeau! Wat een bijzondere beesten zijn dit en zo mooi hoe ze door het water glijden. De zon was achter de wolken en ik moest echt opwarmen. Ik klom even de boot in om bij te komen. We hadden restjes vlees over wat in het water gegooid werd, de vissen konden dat mooi opeten. Toen de kapitein het vlees over boord gooide had ik me hoofd in het water gestoken om te zien wat er gebeurde. Een grote Napoleon vis kwam ernaartoe en hapte de stukjes vlees weg. Hij kwam zo dichtbij me gezicht dat ik zijn lippen tegen me wang voelde!
Vertoeven op het witste strand ter wereld, een schildpad onder me door zien zwemmen en een kus van een Napoleon vis op mijn 28ste verjaardag. Ja, deze verjaardag mag in het rijtje van hele bijzondere verjaardagen.
Maar de verrassingen waren nog niet voorbij. Aan het einde van de dag kreeg ik een chocolade taart met 8 happy birthday kaarsjes (de andere 20 moest ik er zelf even bij bedenken).

Terwijl ik dit type denk ik eraan terug en heb een grote glimlach op me gezicht. Dit was 1 van de hoogtepunten uit me reis tot nu toe en ik ben 'pas' 7 weken onderweg.

Ondertussen ben ik alweer in Cairns en onderweg hier naartoe ben ik twee dagen op Magnetic Island geweest. Een rustig eiland met mooie hikes door het regenwoud. Ik deed de hike van 18 km totaal en was lekker een dagje onderweg. Op deze plek zou je heel veel koala's moeten zien. Nou, na 18 km had ik in totaal nul koala's gezien. Maarja om nou in de eerste twee maanden alle wilde dieren al te kunnen afstrepen is ook niet leuk. Gelukkig blijft er nog wat over voor de andere maanden ;-).
Cairns is de laatste plaats voor wat betreft de oostkust. Hier ga ik drie dagen naar Cape Tribulation (oudste regenwoud ter wereld) en vanuit daar doe ik een snorkeltour in het Great Barrier Reef.
Op 16 oktober vlieg ik naar Darwin en dat is in het noorden van Australië. Via het midden (de outback) reis ik dan weer naar beneden.

In mijn volgende verhaal vertel ik over mijn drie dagen in het regenwoud.

  • 11 Oktober 2015 - 07:56

    Mirjam Pet:

    Klinkt fantastisch weer allemaal. Hier treed de herfst goed in. 10 graden max de komende dagen, bladeren van de bomen verkleuren en laten los. Blijft en vreemd idee dat het ergens anders op aarde zo verschild van hier. Zo gaaf dat je dit allemaal in je herinneringen mag opslaan.

    Veel plezier de komende dagen en tot je volgende reisverslag.

    Groetjes Mirjam

  • 11 Oktober 2015 - 09:55

    Marc:

    Wauw, wat een geluksvogel ben jij!! Het is daar echt schitterend.
    En je moet het allemaal ook maar durven! :-)

  • 11 Oktober 2015 - 11:04

    Miek En Ruud:

    Wat leuk dat je zo aan het genieten bent en wat een mooie dingen zie.
    Snorkelen is inderdaad heel leuk, zeker op zo'n mooie plek, dar hoef je niet voor te duiken.
    We lezen je blogs met veelplezier (en zeker enige jalouzie :-) )
    groetjes vanaf "de Boerderij"
    Mieke en Ruud

  • 11 Oktober 2015 - 14:53

    Inger:

    Wauw, erg mooi weer allemaal. Toevallig keek ik net een documentaire over the great barrier reef. Zoooooo mooi. Dat in het echt meemaken moet echt geweldig zijn. Ik kijk weer uit naar je volgende avonturen.
    Liefs..

  • 12 Oktober 2015 - 11:20

    Meike:

    Ha die Dirja,
    Avonturen te over..plus een kus van een Napoleon vis op je verjaardag!

    Hoe gaat het inmiddels met je allergie?

    Geniet van het regenwoud!

    Liefs,
    Meike

  • 12 Oktober 2015 - 16:27

    Jetty:

    Wauh Dir, wat een speciale verjaardag! Je maakt wel wat mee zeg. Kan ik ook ergens foto's van je bewonderen?
    Liefs, Jetty

  • 12 Oktober 2015 - 19:52

    Carry:

    hey wijfie wat een fantastisch verhaal weer en ja als ik mn ogen dicht doe zie ik jou snorkelen door het water
    die 18 km was voor jou n makkie de 50 hebben we getraind nou lieve dirja geniet nog van alles wat je tegenkomt
    ik kijk uit naar het volgende verslag kusssssssssssssssssss kees carry annelise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Dirja

Eindelijk is het dan zover! Van droom naar idee en van idee naar het ook daadwerkelijk mogen en kunnen doen. Vanaf 28 augustus rondreizen door Down Under en Nieuw Zeeland, mooie dingen zien en relaxen op Bali en van het mooie Azie genieten in de landen Thailand en Vietnam. Via waarbenjij.nu houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen en belevenissen. Het is leuk om mijn ervaringen te kunnen delen met jullie

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 16187

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: