Adelaide, Kangaroo Island en The Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu Adelaide, Kangaroo Island en The Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu

Adelaide, Kangaroo Island en The Great Ocean Road

Door: Dirja

Blijf op de hoogte en volg Dirja

15 November 2015 | Australië, Melbourne

Adelaide, Kangaroo Island en via The Great Ocean Road naar Melbourne.

Ik ben alweer 11 weken onderweg en in Melbourne aangekomen. Wat vliegt de tijd toch en tegelijkertijd heb ik ook nog een aantal maandjes te gaan! Heerlijk om rond te reizen en op al deze verschillende plekken ervaringen op te doen en nieuwe mensen te ontmoeten.

De dagen in Adelaide.
Adelaide is echt een hele fijne stad om te zijn, de mensen zijn hier erg relax en de stad heeft een mooi strand. Een prima plek om bij te komen van alle trips en tegelijkertijd ook weer mooie dingen te zien en de stad te ontdekken. Met Emma heb ik twee dagen gezellig door Adelaide gestruind. Na onze desert tour waren we wel aan wat luxe dus hebben we heerlijk op strand geluncht. Coquilles met een lekker glas wijn! Backpacken mag af en toe ook luxe zijn. Het was heerlijk om op strand te liggen dus na de lunch heb ik mooi wat slaapuurtjes ingehaald. Na de zonsondergang te hebben gezien op strand hebben Emma en ik heerlijk tapas gezeten. Het was een mooie dag vandaag, morgen gaan we verder met het ontdekken van Adelaide! Deze dag deden we dat per fiets. We konden gratis fietsen huren en hebben heel de dag rond gefietst. De dag begonnen we met een lekkere kop koffie op de top van een hoog gebouw waar we een mooi uitzicht hadden over heel de stad. Daarna op weg naar de Botanic Gardens, waar we gewandeld hebben en gezellig gekletst. Emma en ik kunnen het heel goed vinden met elkaar en Emma gaat dezelfde week op Tasmanie boeken zodat we weer samen een tour doen. Dat wordt gezellig!Na al deze plannen tijdens het wandelen besproken te hebben sprongen we weer op de fiets om verder te gaan. Fish & Chips aan het strand vonden wij wel een strak plan. Even een stukje fietsen maar dan hadden we die lunch wel dubbel en dwars verdiend. Zo gezegd zo gedaan, na 50 minuten fietsen kwamen we bij het strand Glenelg aan en hebben we heerlijk onze Fish&Chips gegeten. Op een bankje op de boulevard en lekker genieten van het zonnetje en een beetje mensen kijken. We konden niet te lang relaxen want de fietsen moesten weer op tijd terug zijn. Deze dag hebben we ruim 20 km rond en door Adelaide gefietst en het was fantastisch om de stad op deze manier te ontdekken. Moe maar met een heel fijn gevoel ging ik terug naar het hostel. Onderweg terug in de tram zat ik aan de dag terug te denken die mij een grote glimlach gaf. Een oude man zag dat en vroeg waarom ik een grote glimlach op mijn gezicht had. Ik vertelde hem dat ik het hier zo fijn vond en dat ik maar bof dat ik zoveel moois mag zien en meemaken tijdens mijn reis. Hij vertelde dat hij in mijn ogen zag dat ik oprecht was en het maakte hem blij om te zien dat ik zo kon genieten van alles en vooral in de plaats waar hij is opgegroeid. Mensen die hier wonen waarderen te weinig hoe mooi het hier is. De oude man was blij met mijn glimlach die bevestigde dat ik daar anders over dacht.

Kangaroo Island.
Tijd om een ander stukje moois van dit land te bekijken. En of het anders is, het begint al bij de temperatuur! 16 graden is het hier. Nou ik kan je vertellen, als je twee weken lang 40 graden gewend bent dan is dit gewoon koud! Gelukkig had ik mijn windjack mee dus liep ik niet bibberend rond. Van de woestijn ben ik nu weer in een groen landschap beland. Met de ferry staken we over en ons 2 daagse avontuur kon beginnen. De groep was niet zo heel groot, 9 mensen maar, waaronder Emma en ik. Jason, onze gids liet ons mooie stranden en uitzichtpunten zien. Naast al het moois wat de stranden en groen betreft, zagen we ook genoeg wildlife. Kangaroes, wailibi's en koala's. Wat erg indrukwekkend was, waren de zeeleeuwen. Op tien meter afstand kon ik ze bekijken en foto's maken. Mannetjes die met elkaar aan het vechten waren, de vrouwtjes lagen lekker te slapen en de kleintjes waren met elkaar aan het spelen. Leuk om dat van dichtbij te mogen zien. Ondertussen was het al eind van de middag geworden en was het tijd om naar onze campingplaats gegaan. Dit zag er erg gezellig uit. Houten kleine huisjes waar we in sliepen en plaats voor een kampvuur (lekker voor de marshmallows). De volgende dag en ook onze laatste dag op Kangaroo Isand was wederom een prachtige dag. Nog steeds was het koud, nat en winderig. We gingen grote rotsen bekijken die door het water en de wind verschillende vormen hadden gekregen. Sommige waren zo groot dat je er makkelijk onder kon staan. Het stormachtige weer zorgde voor een mooi effect. Na flink uitgewaaid te zijn gingen we terug naar de bus. Omdat het te koud was om te kanoën en te zwemmen hadden we wat extra tijd over. Jason bracht ons naar de andere kant van het eiland. De andere kant was ook zeker een andere kant van het eiland. Het stormachtige weer had plaats gemaakt voor een heerlijk zonnetje. Een wit strand en helder blauw water was het nu het uitzicht, en dit in een tijdbestek van twee uur. Het was hier zo lekker dat we een uurtje bleven om van het zonnetje en het uitzicht te genieten.Deze twee dagen vlogen voorbij en ook dit was weer een geslaagde trip! Het duurde een aantal uurtjes voordat we weer terug in Adelaide waren.

Voordat ik Adelaide verliet voor Melbourne ben ik een dag naar Barossa Valley geweest. Dit is een bekende wijnstreek in Adelaide. Hier heb ik een wijntour gedaan. Misschien denk je wel, is Dirja nu opeens een fanatieke wijndrinker geworden. Nee, maak je maar geen zorgen, het is alleen bij proeven gebleven. Het was mooi om de omgeving te zien en daarbij een paar lekkere wijnen te proeven. Het verhaal hoe de wijn is gemaakt en de verschillende smaken die je kan proeven vond ik erg interessant.

Via de Great Ocean Road naar Melbourne.
Met een dubbel gevoel en goede herinneringen verliet ik Adelaide. Een fijne plek verlaten is nooit leuk, maar in dit geval weet ik dat de volgende bestemming ook weer bijzonder is. En vooral de weg er naartoe is erg indrukwekkend. De eerste stop van de tour was een wandeling naar de Mackenzie waterval in het natuurpark "The Grampians". In een woord schitterend! We sliepen deze nacht in het natuurpark in een hostel. De volgende ochtend vertrokken we om 7.30 uur voor een hike door het park. Een hike over rotsen wat ons naar een mooi uitzichtpunt bracht. Na deze wandeling hadden we onze lunch bij een slapende vulkaan waar we ook koala's konden spotten. Geen vervelende plek om te lunchen. We lieten The Grampians voor wat het was en we gingen verder op weg naar The Great Road. Dit was erg bijzonder om te zien. Grote rotsformaties in het water. Met de blauwe lucht en het zonnetje erbij zijn dit prachtige foto's geworden. Ik kon hier wel uren blijven om er naar te blijven staren. Wat is de natuur toch mooi. De bekende rotsformaties zijn de twaalf apostelen. Hier bleven we totdat de zon onderging. Dit was wel even een wauw moment. Ik blijf maar een bofkont dat ik al deze dingen kan zien. Met al dit moois op mijn netvlies viel ik heerlijk in slaap.
De laatste dag was alweer aangebroken, het laatste stukje tot aan Melbourne. Onderweg stopte we nog bij Apollo Bay waar we heerlijk in het zonnetje een kop koffie konden drinken met wat lekkers erbij. En dat slaan we natuurlijk niet af! Ik genoot heerlijk van mijn mokka taartje.
Om 18.30 uurkwam ik bij me hostel in Melbourne. Deze avond ging ik op bezoek bij Erwin en Wai Lin waar ik aan kon schuiven voor het avondeten :-).

Ondertussen ben ik alweer vijf dagen in Melbourne en morgen vlieg ik naar Tasmanië waar ik een 7 daagse tour heb. Mijn belevenissen in Melbourne en Tasmanië lezen jullie in mijn volgende verhaal.


  • 15 November 2015 - 12:08

    Inger:

    Vind ik leuk (het is geen Facebook dit, maar wilde je verhaal toch even liken, bij deze dus ;-))
    Have fun.. En we spreken elkaar wel weer. :-)

  • 15 November 2015 - 12:12

    Mieke En Ruud:

    Weer een leuk verhaal. We wisten dat het zou komen, maar toch weer heel leuk om te lezen.
    Jammer om een mooi plek te verlaten, maar voor jou is dat wel op weg naar het volgende moois :-)
    doe dat duiveltje de groeten van ons, geniet van Tasmanie,
    groetjes
    Mieke en Ruud

  • 15 November 2015 - 12:32

    Martine Hofman:

    Zo leuk om dit allemaal te lezen, bedankt voor het delen van je avonturen!!

  • 15 November 2015 - 13:52

    Meike:

    Ha Dirja!
    Op naar je volgende avontuur..Tasmanie! Ik ben benieuwd wat je daar allemaal meemaakt en te zien krijgt.

    Hier waait het hard en slaat de regen tegen de ramen.. :-(

    XXXM

  • 16 November 2015 - 08:35

    Els En Fred:

    Wat een leuk verhaal weer We wilden gisteren nog met je skypen maar we waren telaat
    Je moeder zei dat ze met je gebeld had en dat je het gezellig had bij Erwin en Wai Lin
    Heel veel plezier in Tasmanie en we verheugen ons weer op je volgende verhaal
    Veel liefs Els en Fred

  • 25 November 2015 - 15:46

    Jan En Dieuwke:

    Hoi Dirja, 16 graden koud?...... en hier moesten we ruiten krabben.Je gaat niet alleen al die mooie trips missen maar zeker ook de temperatuur als je weer terug bent. Fijn dat je een gezellig reismaatje hebt ook voor de komende tijd. Veel plezier in Tasmanië.
    groetjes
    Jan en Dieuwke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Dirja

Eindelijk is het dan zover! Van droom naar idee en van idee naar het ook daadwerkelijk mogen en kunnen doen. Vanaf 28 augustus rondreizen door Down Under en Nieuw Zeeland, mooie dingen zien en relaxen op Bali en van het mooie Azie genieten in de landen Thailand en Vietnam. Via waarbenjij.nu houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen en belevenissen. Het is leuk om mijn ervaringen te kunnen delen met jullie

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 16183

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: