Noosa: Dolfijnen en Mangrovebossen - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu Noosa: Dolfijnen en Mangrovebossen - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu

Noosa: Dolfijnen en Mangrovebossen

Blijf op de hoogte en volg Dirja

18 September 2015 | Australië, Noosa Heads

Tijd voor een update!!

Ondertussen ben ik al weer 2 dagen in Noosa, een mooi plaatsje aan de oostkust. Strand en regenwoud in overvloed hier. Dat niet alleen, ook weer dolfijnen en walvissen. Tijdens mijn wandeltocht langs de kust kon ik vanaf de klif groepen dolfijnen zien zwemmen, eentje sprong er zelfs uit het water, natuurlijk net toen ik stopte met filmen.... Maar ik heb mooie filmpjes van de zwemmende dolfijnen (op facebook heb ik er 1 geplaatst). Ook een groep van 5 walvissen zag ik voorbij zwemmen.
Gelukkig is dit hostel beter dan het vorige, nu heb ik gelukkig weer warm water en de douches zijn op de slaapzaal dus dat is helemaal luxe. Hier in Noosa zijn ook weer het Engelse en Duitse stel dus daar ben ik gezellig weer een dag mee opgetrokken. Dit was helaas de laatste keer dat ik hen zal zien want ze gaan niet verder meer de oostkust omhoog. We hebben een mooie groepsfoto gemaakt om elkaar niet zomaar te vergeten :-). Na een dagje strand, mooie wandeling en een drankje bij de bar hebben we afscheid genomen van elkaar met een dikke knuffel.
Op tijd terug naar het hostel was verstandig in verband met de kanotocht die ik de volgende morgen heb. Gelukkig was ik op tijd terug want het begon me toch keihard te regenen en te onweren. Maar alles wat deze avond viel zou de volgende dag niet vallen... Ik zag mezelf al zitten met een emmertje, water scheppend uit de kano. Om 8.00 uur ging de wekker en ik hoorde geen regen meer maar ik zag zon met geen wolkje aan de lucht. Kom maar op met de kanotocht!! Ontbeten en wel zat ik om 10.00 uur klaar bij de receptie om opgehaald te worden. Factor 50 en 40% muggendeet op, ik kon veilig een aantal uurtjes in de kano vertoeven. Samen met een meisje die ik Brisbane had ontmoet en in een ander hostel verbleef deze dagen (we wisten van elkaar dat we deze tocht gingen doen) zat ik samen in de kano. Eerst gingen we met heel de groep met een motorboot richting de Everglades over de Noosa River. Schitterend om door de Mangrovebossen te varen. Op een eilandje midden op het water kregen we koffie met gebak. De gids vertelde ons van alles over de Noosa River. Na de koffie was het tijd voor onze 5km kanotocht door de Mangrovebossen. Wat was dit schitterend!! Een helder zonnetje en het stille water zorgde ervoor dat de bomen weerspiegelde in het water. Natuurlijk is dit vast gelegd (Sorry, nog ongeveer 8 maanden geduld..). Het was zo mooi dat ik bijna vergat dat 5 km kanoën ook gewoon hard werken is, maar wat beweging kan geen kwaad.
De gids had ons uitgelegd welke afslagen we moesten nemen om goed bij de lunchplek uit te komen. Hij bestuurde de motorboot met de mensen die niet in een kano wilde. Gelukkig had ik goed geluisterd en kwamen we zonder verkeerde afslagen genomen te hebben bij de lunchplek aan. Steaks van de BBQ!! Nou dat ging er wel in. Terug mochten we op de boot mee en lekker van het uitzicht genieten en foto's nemen. Dat was maar goed ook want het begon te waaien en anders hadden we dat stuk tegen de wind in gemoeten.
Op het meer midden in de Everglades is het maar enkeldiep water en dieper als het tij goed is. Laten wij nou net niet op het juiste tijdstip op het meer aankomen. Met een boot door enkeldiep water varen gaat wat lastig, daar hoef je niet echt een deskundige voor te zijn. Er was wel een geul gegraven zodat de boten wel kunnen blijven varen, maar dat was niet gelijk in de uitmonding van de rivier. Na wat gestuntel, gehobbel, geschok en wat gewichtsverplaatsingen kwamen we in de geul terecht en konden we vol speed terug naar het haventje.
Ondertussen is het nu 19.00 uur bij mij en ben ik aardig moe van dit dagje en al de indrukken die ik elke dag op doe. Maar het is hier geweldig! Morgen ga ik samen met het meisje van de kano een hike maken van een aantal uur door het natuurpark. Dan heb ik alles van Noosa gezien en vertrek ik zondag naar Rainbow beach.

Mijn volgende verhaal vanuit Rainbowbeach dus ;-).

  • 18 September 2015 - 11:27

    Inger:

    Nog steeds leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en er zullen nog heel wat verhalen volgen. Al leuke kerels gespot? ;-) Al zullen weinig mensen echt blij zijn als je de liefde van je leven vind daar. Maar één voordeel. Heb ik wel een super leuk vakantie adres. Hihi.. Have fun nog daar. Kijk uit naar je volgende verhaal.
    Xx Liefs

  • 18 September 2015 - 11:42

    Meike:

    Ha die lieve Dirja,
    Je bent eigenlijk pas begonnen en nu al zoveel avonturen beleefd..! Echt leuk om te lezen en je schrijft ook beeldend, dus ik zit er ook helemaal in ;-)

    Ik wens je een goed weekend en geniet!!

    XXXM

  • 18 September 2015 - 18:06

    Karin Claassen:

    Hoi Dirja
    Ontzettend leuk om je avonturen mee te lezen.
    Ik hoop dat je nog een hele leuke tijd blijft beleven endat we nog vele verhalen te lezen krijgen. groetjes vanuit Den Haag

  • 19 September 2015 - 08:55

    Mirjam Pet-Meijvogel:

    Klinkt geweldig! Als ik het aan het lezen ben dan zit ik er zelf ook even. Op naar je volgende avontuur. Groetjes Mirjam

  • 20 September 2015 - 14:31

    Patricia:

    Hey lieve dir,

    Het klinkt allemaal weer allemaal supergaaf! Wat fijn dat je ook veel gezellige mensen ontmoet.
    Geniet lekker verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Dirja

Eindelijk is het dan zover! Van droom naar idee en van idee naar het ook daadwerkelijk mogen en kunnen doen. Vanaf 28 augustus rondreizen door Down Under en Nieuw Zeeland, mooie dingen zien en relaxen op Bali en van het mooie Azie genieten in de landen Thailand en Vietnam. Via waarbenjij.nu houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen en belevenissen. Het is leuk om mijn ervaringen te kunnen delen met jullie

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 16187

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: