Walvissen, dolfijnen en walibi's - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu Walvissen, dolfijnen en walibi's - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu

Walvissen, dolfijnen en walibi's

Door: Dirja

Blijf op de hoogte en volg Dirja

14 September 2015 | Australië, Brisbane

Hier weer een verslag van mijn belevenissen en bijzondere ervaringen die ik elke dag opdoe. Geschreven vanuit het South Bank park in Brisbane, uitkijkend over de Brisbane river met een heerlijk zonnetje en een prima temperatuur van 25 graden :-).

Mijn weekje op Byron Bay,
De dagen op Byron Bay waren heerlijk ontspannen. Deze week heb ik veel gewandeld langs de kust om walvissen en dolfijnen te spotten. En of dat is gelukt, elke keer waneer ik langs de klif wandelde zag ik bultruggen uit het water springen. Ook kwmam ik een Walibi tegen tijdens de wandeling, erg schattig!
In mijn kamer was een meisje uit Duitsland waar ik twee dagen mee ben opgetrokken. Samen deden we de Nimbin tour. Met een regenboog gekleurde bus gingen we naar Nimbin, een klein dorpje waar hippies wonen. Het hoogtepunt van deze tour was dat je koekjes met wiet erin kon kopen.... Niet echt mijn ding, ik vond het vooral leuk om te zien hoe het dorpje eruit zag. Dat stond natuurlijk niet in de folder. In de folder stond ook dat je naar een regenwoud ging inclusief een BBQ. Daar ging ik meer voor, en zo ook mijn Duitse kamergenoot. Helaas was het bezoek van het regenwoud niet van lange duur, 5 minuten om naar een waterval te kijken waar nauwelijks water vanaf kwam. Ik denk als ik 1 van die koekjes had gegeten de tour meer indruk had gemaakt...;-). De rit in de bus was leuk met bijpassende hippie muziek. Laten we deze dag maar als bijzonder omschrijven :-).
Deze dag heb ik gezellig afgesloten met drankje bij een bar, mijn kamergenoot ging de volgende dag weer weg dus het was gezellig om nog even wat met elkaar te drinken.
De volgende dag heb ik mijn trip langs de oostkust gepland bij een reisbureau. De tours en de hostelovernachtingen zijn geregeld. Omdat ik zoveel tijd heb voor de oostkust ga ik ook nog naar Darwin, in het noorden van Australië. Vanuit daar reis ik dan verder door de outback, het midden van Australië. Het was geen probleem om mijn vlucht te wijzigen en qua tijd komt dit beter uit. Met mijn verjaardag zeil ik drie dagen met een Catamaran door de White Sundays, een lekker vooruitzicht!
Na dit allemaal geregeld te hebben kwam ik terug bij het hostel, ondertussen waren er nieuwe mensen in mijn kamer gekomen. Een Duits stel waar het erg leuk mee klikte en deze avond hebben we samen gekookt en gegeten. Tijdens het eten kwam er een Engels stel bij ons zitten en ook nog een Nederlandse jongen. Met dit groepje heb ik mijn laatste dagen in Byron Bay doorgebracht. Yatzee en een spel kaarten kwamen op tafel en zo hebben we ons prima vermaakt heel de avond! Ik kreeg een beetje een gevoel alsof ik op kamp was :-). Mijn laatste avond in Byron Bay hebben we afgesloten met ze allen. Eerst hebben we pizza gegeten op het strand en daarna een drankje gedaan in Woody's, een gezellige kroeg met leuke muziek.

Brisbane,
Zondag ben ik vertrokken met de Greyhound bus naar Brisbane. De twee stellen komen daar ook over een paar dagen dus we hebben nummers uitgewisseld zodat we weer kunnen afspreken met elkaar. Na 4 uurtjes in de bus en tien minuten lopen kwam ik bij mijn hostel aan. Niet echt een super hostel, maar het bed is schoon en het slaapt goed. En het is midden in het centrum dus dat is makkelijk. Gelijk had ik al een groepje mensen ontmoet waar ik op het balkon in het hostel wat mee ging drinken. Door de gezelligheid vergeet je al snel dat het hostel niet helemaal top is. Helaas had ik een koude douche vanmorgen, morgen maar de andere douche proberen. Het is maar voor drie dagen dus dat overleef ik wel.

Dit was het weer even voor nu, mijn belevenissen in deze drie dagen Brisbane zijn te lezen in mijn volgende verhaal, en dan zit ik in Noosa, een mooi plaatsje aan het strand.

  • 14 September 2015 - 09:30

    Inger:

    Nou nichtje, leuk dat je zoveel leuke mensen tegenkomt. En de tijd gaat zelfs ook al best snel zeg. Hihi. Gelukkig heb je nog even, er zijn nog genoeg dingen te zien, voelen, meemaken. Gaat helemaal goed komen.
    Xx Liefs

  • 14 September 2015 - 09:39

    Meike:

    Ha lieve Dirja,
    Je vermaakt je prima, zo te lezen..fijn!!
    En je kunt je Duits en Nederlands ook nog bijhouden, haha.

    Heb je foto's van de wallaby gemaakt toevallig. Qua fauna zit je natuurlijk op een toplocatie: kangaroe's, wallaby's, opossums, wombats..mmm my favourite :-)

    Veel plezier!

    XXXM

  • 14 September 2015 - 18:04

    Eveline:

    Hoi Dir!
    Leuk om jou verhalen te lezen! Wat een avontuur!
    Benieuwd naar je volgende verhaal!
    Lfs Eveline

  • 14 September 2015 - 20:34

    Ruud:

    en dan lees ik "Met mijn verjaardag zeil ik drie dagen met een Catamaran door de White Sundays" en dan denk ik ach wat zielig voor haar zo vervelend :-)

    Gaat goed denk ik geniet maar verder
    Mieke en Ruud

  • 15 September 2015 - 11:27

    Jetty:

    Hoi Dir, steeds weer genieten om jou verhaal te lezen. Gezellig dat je telkens weer iemand tegen komt om dingen mee te doen. Je had mij nog iets beloofd, maar.......daar lees ik niets over?! Even appen??? Liefs, Jetty

  • 15 September 2015 - 15:37

    Hanneke:

    Leuk dat je overal meteen gezellige mensen ontmoet, je moet straks nog moeite doen om een keer lekker alleen iets te doen ; )
    Geweldig dat je langs het strand lopend gewoon walvissen uit zee ziet springen!
    Geniet lekker door!

  • 16 September 2015 - 07:49

    Femke:

    Wat leuk dat je zoveel dieren al hebt gezien! Heb je er ook foto's van kunnen maken? Leuk ook dat het gezellig is :).. Hier in NL is het weer baggerweer helaas :-P

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Dirja

Eindelijk is het dan zover! Van droom naar idee en van idee naar het ook daadwerkelijk mogen en kunnen doen. Vanaf 28 augustus rondreizen door Down Under en Nieuw Zeeland, mooie dingen zien en relaxen op Bali en van het mooie Azie genieten in de landen Thailand en Vietnam. Via waarbenjij.nu houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen en belevenissen. Het is leuk om mijn ervaringen te kunnen delen met jullie

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 16229

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: