Van Zuid naar Noord - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu Van Zuid naar Noord - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu

Van Zuid naar Noord

Door: Dirja

Blijf op de hoogte en volg Dirja

14 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Van het Zuidereiland naar het Noordereiland. De overtocht met de ferry was al een goed begin. Wellington was mijn eerste stop. Ik bleef hier twee nachten samen met Irma, een Nederlandse die ik in mijn bus was tegengekomen.
We hadden 1 volle dag in Wellington en die hebben we besteed in het te Papa museum. Een museum waar je wel een week kan rondwandelen. Dus we moesten keuzes maken met wat we wilde zien. Het ontstaan van Nieuw Zeeland "Earth, Blood and Fire" was erg interessant. Indrukwekkend was de tentoonstelling "Gallipilo: The scale of our war". Dit ging over wat voor rol Nieuw Zeeland had in de Eerste Wereldoorlog. Gigantische mensechte beelden van de soldaten waren er te zien. Elk haartje en scheurtje op de huid was in detail uitgewerkt. Na het serieuze gedeelte was het wat tijd voor wat luchtigers. Super leuk was de dreamworks tentoonstelling. Er werd uitgelegd hoe een dreamworks film wordt gemaakt. Van het kladblaadje tot aan the special effects. Dit werd onder andere uitgelegd bij de films Shrek, Kungfu Panda en Madagascar. Ik haalde de gemiddelde leeftijd wel iets omhoog tijdens deze tentoonstelling maar ik voelde me dan ook net een kind in de speeltuin :-).
Na zoveel informatie tot je genomen te hebben krijg je wel trek maar eerst moest ik nog iets anders doen. Tijdens het plannen van mijn NZ trip kwam ik erachter dat ik wat tijd over had. Bij het reisbureau kwam ik een mooie deal voor Fiji tegen. Ik had eerst wat informatie en een prijsopgave gevraagd en na mijn museum bezoek zou ik terug gaan en mijn beslissing nemen. Zo gezegd zo gedaan, Fiji is een feit. Op 23 febuari vieg ik naar Fiji en ga ik twee eilandjes bezoeken. Lekker even 8 dagen in de relaxmodus op een tropisch eiland.
Terug in het hostel samen met Irma gegeten, voor 3 dollar kon je avondeten bestellen, voor dat geld ga je zelf niet koken natuurlijk. Na het eten tas inpakken en naar bed want om 6.30 uur stond de bus weer klaar voor een 10 uur durende busrit naar Auckland.
Het was de perfecte dag voor een reisdag, alleen maar regen! Om half 17.30 uur kwamen we aan in Auckland. Voor de rekenaars onder ons, het verkeer zat wat tegen...
Ik bleef hier maar 1 nachtje dus verder dan de McDonalds ben ik niet gekomen in deze stad. De volgende dag om 7.00 uur ging ik op weg naar Pahia, een plaats in het noorden van het Noordereiland. Hier ontmoette ik een super leuke groep. Twee Engelesen jongens, een Noors meisje en voor de rest een bups Nederlanders. Thee en chocoladekoekjes voor ons huisje elke avond voor het slapen gaan maakte ons een gezellige hostelfamilie.
De volgende dag gingen we naar Cape Reinga, het noordelijkste puntje. Hier komen de Grote oceaan en de Tasmaanse zee bij elkaar. Heel bijzonder om te zien dat twee stromingen midden in de zee tegen elkaar aan botsen. Het landschap was weer schitterend, net of ik tegen een schilderij aankeek.
Dat de wereld groot is maar tegelijk ook heel klein is werd wel erg duidelijk op weg naar Raglan, een plaats met volkanische stranden. De surfspot van Nieuw Zeeland. Ik stond even buiten de bus en kwam twee Nederlanders tegen. Ze kwamen mij erg bekend voor en ik dacht dat ik ze vast ergens in Australië was tegenkomen, totdat ik vroeg waar ze vandaan kwamen. Ze waren ook in Australië geweest. Maar dat was het niet, ze komen uit Katwijk. Dus ik ken ze van de kroeg in plaats van Australië

  • 15 Februari 2016 - 14:36

    Inger:

    Te leuk om mensen van de kroeg uit Katwijk tegen te komen. Dan zie je dat wereld eigenlijk best klein is. :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Dirja

Eindelijk is het dan zover! Van droom naar idee en van idee naar het ook daadwerkelijk mogen en kunnen doen. Vanaf 28 augustus rondreizen door Down Under en Nieuw Zeeland, mooie dingen zien en relaxen op Bali en van het mooie Azie genieten in de landen Thailand en Vietnam. Via waarbenjij.nu houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen en belevenissen. Het is leuk om mijn ervaringen te kunnen delen met jullie

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 16152

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: