Kerst en Oud&Nieuw in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu Kerst en Oud&Nieuw in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu

Kerst en Oud&Nieuw in Sydney

Door: Dirja

Blijf op de hoogte en volg Dirja

04 Januari 2016 | Australië, Sydney

Vanuit Sydney wil ik iedereen de allerbeste wensen wensen! Dat het maar een bijzonder jaar mag worden. Voor mij is en wordt het zeker een bijzonder jaar. Het jaar 2016 beginnen in Sydney, wat een belevenis was dat!

Op 24 december kwam ik aan in het Wake-up hostel. Volop zon, bezweet en op mijn teenslippers ging ik inchecken. Het hostel was al volop in kerstsfeer, ik nog niet....
Daar kwam verandering in toen ik naar het feestje ging. De kerstavond white party. Gezellig met Dominique en Sebastiaan (die ik na vier maanden eindelijk weer zag). In een shirtje en korte broek op de nummers van Wham en Mariah Carey dansen was toch wel hilarisch. Ondertussen stonden we met een grote groep Nederlanders ook luidkeels mee te zingen met Jingle Bells. Het leek wel een Hollandse avond, zo vol zit het hostel hier met Nederlanders. Omdat iedereen hier bleef met kerst en oud&nieuw waren we een grote familie geworden. Alleen is toch echt niet alleen. Samen koken, samen naar het strand, samen drankspelletjes doen, samen wandelen, samen rugby kijken, samen naar de kroeg.
Kerst was dan ook een bijzondere ervaring! Met kerstmutsen lag iedereen heerlijk op strand met 30 graden en ging BBQ'en. Het kan vervelender met kerst ;-)
Ook was ik in deze tien dagen weer even achttien jaar oud. Op mijn achttiende ging naar Frankrijk op een buitensportvakantie om te abseilen van watervallen en van rotsen te springen. Dit kan hier in Sydney ook! Met acht anderen van het hostel waren we deze dag super actief bezig. Om zes uur 's ochtends zaten we in de trein op weg naar het national park....Dit geweldige idee hadden we besproken in de kroeg tijdens het kijken van een rugby wedstrijd. Altijd leuk die spontane acties!
Maar ik kan je wel vertellen dat ik tien jaar terug er iets minder moeite mee had ;-). Toch was ik op mijn 28ste een echte daredevil, ik durfde nog wel van de elf meter hoge rots in het water te springen, tot twee keer aan toe. Dit was een geslaagde dag en met een koud biertje gingen we de bus in waar we daarna allemaal in slaap vielen.
Nu komt het hoogtepunt van deze tien dagen Sydney, het spetterende vuurwerk. Samen met Dominique en de rest van de hostel familie hadden we kaartjes voor LunaPark gekocht. Dit pretpark ligt aan het water en geeft je uitzicht op de Harbour Bridge en het Opera House. De perfecte plek voor het vuurwerk. Na wat attracties, drankjes en rondgelopen te hebben stonden we klaar voor het vuurwerk. Ik was op een havenpaal gaan staan zodat ik mooi boven iedereen uit kon kijken. Het was al kippenvel toen iedereen begon af te tellen! Om 0.00 uur barstte het letterlijk los. Op de maat van de muziek werd het vuurwerk afgestoken. Twaalf minuten lang heb ik genoten met het kippenvel op mijn armen, wat een bijzondere ervaring. Ik kom niet op de juiste woorden om te beschrijven wat voor gevoel ik hier bij had. Snel vergeten doe ik het ieder geval niet. Een herinnering met spetterend randje! Helaas was mijn telefoon tijdens het filmen vastgelopen en is het filmpje niet opgeslagen.
De nacht werd afgesloten door een DJ die een lekkere show weggaf zodat we alle energie die we nog hadden eruit konden dansen.
Na een kort nachtje (2 uur slaap) was het tijd om naar Bondi Beach te gaan voor de nieuwsjaarsduik. Met nog 250 anderen Nederlanders zijn we met de welbekende Unox muts het water ingerend. Deze hele happening is ook vast gelegd door het programma Bondi Rescue.

Dit was een bijzondere afsluiting van het jaar 2015 en het is een mooie start voor het jaar 2016 die ik vanaf morgen voortzet in Nieuw Zeeland!

  • 04 Januari 2016 - 13:08

    Eveline:

    Wat klinkt het allemaal gaaf! Geniet! Ben zooo benieuwd naar je verhalen uit Nieuw-Zeeland. Heb echt heimwee kriebels!

  • 04 Januari 2016 - 13:26

    Jen:

    Weer geweldig geschreven. Ook ik kreeg kippenvel toen ik je stukje las.
    Kus Jen

  • 04 Januari 2016 - 13:26

    Jen:

    Weer geweldig geschreven. Ook ik kreeg kippenvel toen ik je stukje las.
    Kus Jen

  • 04 Januari 2016 - 14:45

    :

    Dirja de allerbeste wensen voor het mooie nieuwe 2016. Ik hoop dat je ook in New Zeeland zo gaat genieten als in Australië maar dat gaat vast lukken. Als je mijn broer tegen komt in New Zeeland doe je hem dan de groeten ;) Hij zit momenteel ook op het Zuider eiland. Lieve groetjes Gerda

  • 04 Januari 2016 - 15:33

    Hans En Cora Van Der Koogh:

    Dirja, ook de allerbeste wensen van ons twee.
    Dat je maar buitengewoon veel plezier mag hebben in Nieuw-Zeeland.
    Hartelijke groeten uit Lapland

  • 04 Januari 2016 - 20:33

    Coos:

    Dirja,
    De allerbeste wensen.
    Coos

  • 05 Januari 2016 - 08:43

    Mieke En Ruud:

    Dirja, ook van ons een mooi en gezond 2016.
    Weer een mooi verhaal, wij kijken uit naar je NZ verhalen.
    Groetjes

  • 05 Januari 2016 - 12:17

    Karin Cl:

    Hoi Dirja leuk om weer wat gelezen te hebben. De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en blijf genieten

  • 05 Januari 2016 - 20:21

    Ilona:

    Lieve Dirja,
    Jij ook de allerbeste wensen, vanuit een regenachtig Nederland! Ik geniet met je mee...

    X Ilona

  • 05 Januari 2016 - 21:09

    Petra:

    Hoi Dirja,
    Wat een geweldige tijd maak je mee! Voor het nieuwe jaar wens ik je alle goeds toe!
    Groetjes,
    Petra

  • 06 Januari 2016 - 12:27

    Dieuwke En Jan:

    Dirja, vanuit het koude Holland jij ook de beste wensen voor 2016. Met zo'n start zit dat wel goed.
    Veel plezier in Nieuw Zeeland.
    Jan en Dieuwke

  • 06 Januari 2016 - 16:07

    Meike:

    G'day Sheila!!
    Het mag nog...

    Ik wil je een superjaar toewensen met veel avonturen, leuke ontmoetingen en veel verhalen.

    Geniet daar aan 'de onderkant'...

    XXXM

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Dirja

Eindelijk is het dan zover! Van droom naar idee en van idee naar het ook daadwerkelijk mogen en kunnen doen. Vanaf 28 augustus rondreizen door Down Under en Nieuw Zeeland, mooie dingen zien en relaxen op Bali en van het mooie Azie genieten in de landen Thailand en Vietnam. Via waarbenjij.nu houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen en belevenissen. Het is leuk om mijn ervaringen te kunnen delen met jullie

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 16149

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: