Cast Away: 3 dagen in de wildernis - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu Cast Away: 3 dagen in de wildernis - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu

Cast Away: 3 dagen in de wildernis

Door: Dirja

Blijf op de hoogte en volg Dirja

30 September 2015 | Australië, Agnes Water

Nu weer helemaal schoon na een heerlijke douche die ik drie dagen moest missen. Maar ik ben weer een ervaring rijker, en wat voor een! Hieronder mijn Cast Away story...

Om 9.00 uur hadden we het praatje over de trip. Onze piloot Bruce vertelde hoe deze drie dagen eruit gingen zien. We waren met 7 mensen (twee Nederlanders, waaronder ik en vijf Engelsen), het klikte meteen erg leuk en dat is wel fijn als je drie dagen met elkaar op een eiland zit. Na de laatste dingen gehaald te hebben in de winkel gingen we het naar grasveld waar het vliegtuig stond. In groepjes van twee en drie werden we naar het eiland gevlogen. Bruce was ook een stuntvlieger, nou dat heb ik gemerkt onderweg... Toen we hoog genoeg waren stopte hij de motor en maakten we een duikvlucht recht naar beneden, ik had al wat verhalen gehoord dus ik had gelukkig mijn reisziektepil ingenomen. In plaats van recht naar beneden maakten we ook nog een zijwaartse duik naar beneden. Na 20 minuten en een hartslag van 200 kwamen we op en het eiland aan. Mike en Dundee, onze gidsen stonden ons op te wachten.
Iedereen had zijn spullen opgeborgen in de tent en we kregen een uitleg over het eiland. Het belangrijkste waren de slangen en rotsvissen op het eiland. Zag en je een slang, blijf dan zo stil mogelijk staan en roep de gids. Deze bruine slangen zijn erg giftig en een bijt is dodelijk. Drie dagen ervoor hadden ze er nog een met benzine overgoten omdat deze rond het kamp kronkelde. Ook op een rotsvis moest je ook niet staan. Heerlijk zo survival kamp.....!! Voor de rest een schitterend eiland om drie dagen te verblijven, mooie wandelingen te maken en te relaxen. Dat wandelen werd even anders. Moeder Natuur hadden andere plannen met ons. Het begon deze middag te onweren en te regenen dus het was niet verstandig om op pad te gaan. Wel was het mooi om de lichtflitsen boven het water te zien. Gelukkig hadden we een spel kaarten en hadden we uitgebreid te tijd om elkaar te leren kennen. We hadden erg veel lol met elkaar. Na drie uur stopte het met regenen en kon het kampvuur aan werd er een lekkere stoofpot gemaakt. Na twee uur pruttelen zaten we heerlijk te eten. Als toetje marshmallows boven het vuur! Het was intussen ook al donker geworden. Het was volle maan en het deze dag was de dag dat de maan het dichtst bij de aarde stond. Erg bijzonder om de maan zo groot te zien. Niet zo groot als ET voorbij de maan fietst, maar toch een stuk groter dan normaal :-). In Nederland was er een rode maan te zien. Dit verschijnsel deed rare dingen met het water. Het hoogwater kwam sneller op dan normaal en dat zorgde ervoor dat het erg hoogwater was. De tenten stonden op verhogingen en gelukkig kwam het niet zo hoog dat alles onder water stond.
In de buitenlucht leven maakt je moe en iedereen ging rond 22:00 uur naar de tent. Voordat het donker werd was ik al naar de wc geweest. Met slangen en andere enge beesten ga ik echt niet op weg naar de wc in het donker! Om 7.00 zat iedereen aan zijn ontbijt en we hadden allemaal zin om wat actiefs te doen. Helaas wilde het water nog niet erg zakken en wandelen zat er deze ochtend nog steeds niet in. Rustig ontbijten en heerlijk genieten vanuit de hangmat van het warme zonnetje is ook geen straf.
Een andere optie was om met de motorboot naar een mooi strand te gaan. Met de motorboot gingen we op weg naar de rand van het moeras en vanuit daar kon je lopen naar het strand. Normaal loop je door het moeras met het water op enkelhoogte maar de natuur was nog steeds van slag. Water op heuphoogte (bij mij op borsthoogte) zorgde voor een indrukwekkende wandeling en schitterende foto's. De gids die op dit eiland verbliijft had dit nog niet eerder meegemaakt. Bij het strand aangekomen, wat geen strand was, het water had heel het strand in beslag genomen. Van de rand van het moeras kon je gelijk het blauwe heldere water in. Na twee meter kon ik al niet meer staan. Fijn om even te kunnen zwemmen, want we konden niet douchen.
Weer terug naar de boot en we gingen op weg naar de zandduinen om te sandboarden. Op je buik op een bodyboard de zandheuvel af het water in. Ik sloeg even over, wil graag deze 8 maanden backpacken zonder de flying doctors te moeten inschakelen. Alhoewel ik nu zo goed verzekerd ben had ik misschien wel een gokje kunnen wagen ;-).
Ondertussen was het lunchtijd geworden en er kwam een groep nieuwe mensen op het kamp. Vier anderen kwamen ons vergezellen. Een potje frisbee, voetbal en vollybal en 20 handstanden later (wat spectaculaire foto's opleverde) was het eindelijk laagwater geworden en konden we onze wandeling naar de grotten doen. Niet dat het water erg laag was want het was een geploeter om naar de overkant te komen. Ik stond tot me nek in het water en met sterke stroming was het een hele klus om aan de overkant te komen. Ondertussen moest ik ook nog me camera bovenwater houden en opletten op stingrays en bullrays die hier rondzwemmen. Nou 1 ding is zeker, op deze manier is het wel avontuurlijk, en ik zat nu wel aan mijn tax wat betreft het avontuurlijke!
De grotten waren erg mooi om te zien en we konden er ook helemaal in om het van binnen te bekijken. Bij eentje moest ik op me hurken en buik naar binnen en daarna kon ik tussen de rotsen staan. Ook dit leverde weer leuke foto's op. Na anderhalf uur was het tijd om terug te gaan. Het water was meer gezakt en de terugweg was makkelijker. Ook zagen we een Bullray voorbij zwemmen, weer een vinkje op mijn lijst van dieren in het wild!
Deze avond aten we weer de stoofpot en het was mijn beurt om het brood te maken. Niemand wilde dat doen dus ik bood me aan. Brood maken is beter dan de afwas van elf personen. Het afwassen doe je in de zee maar dit kan niet in het donker omdat er haaien zwemmen. Dus dat moest de volgende ochtend gebeuren. Maar eerst hebben we de laatste avond gezellig afgesloten met een singalong sessie bij het kampvuur. We konden zo luid en vals zingen als me maar wilden want niemand kon ons horen. Behalve onze gids, die er maar een extra biertje op nam.
Mijn laatste ochtend had ik de wekker om 5.30 gezet om de zonsopgang te kunnen zien. Hier is de zonsopgang vanuit de zee. Heerlijk in de hangmat kon ik dit bekijken en vastleggen. Een mooie afsluiter van de CastAway trip.
In de midddag werden we door het vliegtuig weer opgehaald kwamen we weer terug in de bewoonde wereld. Gelukkig was het bijna tijd voor een lekkere douche! Drie dagen zand en zout kon ik dan eindelijk van me af spoelen.

Morgen vertrek ik naar Airlie Beach. Hier blijf ik een week en van 5 t/m 7 oktober zit ik op een catamaran die door de Whitsundays zeilt. Mijn 28ste verjaardag vier ik al varend en snorkelend. Hopen dat ik op mijn verjaadag wat schilpadden mag zien.

In mijn volgende verhaal ben ik een jaartje ouder :-). Tot dan!


  • 30 September 2015 - 11:27

    Meike:

    Crocodile Dundee..daar moet ik direct aan denken..met zijn grote kapmes enzo. ;-)

    Ja, bijna jarig jij! Ik zag het staan op de kalender in de koffiekamer, ha ha!

    Snorkel ze op je verjaardag en alvast van harte proficiat!!

    XXXM

  • 30 September 2015 - 13:43

    Mirjam Pet-Meijvogel :

    Weer genoten van je reisverslag.

  • 30 September 2015 - 14:10

    Yvonne:

    Wat een gaaf avontuur weer Dirja! Dit is het echte back to basic backpacken, geweldig.
    Ik hoop voor heel veel schildpadden op je verjaardag. Het wordt sowieso een schitterende verjaardag op de whitsundays

  • 01 Oktober 2015 - 17:54

    Helma:

    Hahahaha, hoor je de zin "Alhoewel ik nu zo goed verzekerd ben...." zo zeggen! :)
    Voor de rest: erg indrukwekkend! En alvast heel veel plezier op je verjaardag!

  • 03 Oktober 2015 - 09:27

    Hanneke :

    Ben heel benieuwd naar je catamarantrip. Hopelijk krijg je mooie natuurcadeautjes!

  • 07 Oktober 2015 - 15:59

    Gerda:

    De verhalen worden steeds mooier en langer Dirja daardoor genieten we goed mee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Agnes Water

Dirja

Eindelijk is het dan zover! Van droom naar idee en van idee naar het ook daadwerkelijk mogen en kunnen doen. Vanaf 28 augustus rondreizen door Down Under en Nieuw Zeeland, mooie dingen zien en relaxen op Bali en van het mooie Azie genieten in de landen Thailand en Vietnam. Via waarbenjij.nu houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen en belevenissen. Het is leuk om mijn ervaringen te kunnen delen met jullie

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 16150

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: