Off the beaten track op het Zuidereiland - Reisverslag uit Pahia, Nieuw Zeeland van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu Off the beaten track op het Zuidereiland - Reisverslag uit Pahia, Nieuw Zeeland van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu

Off the beaten track op het Zuidereiland

Door: Dirja

Blijf op de hoogte en volg Dirja

08 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Pahia

Ik hopte de bus in naar Queenstown en het leek net of ik in een Connexxion bus stapte, ik was bijna geneigd om met mijn OV-chipkaart in te checken. Met andere woorden, Nederlanders in overvloed hier!

Als je al je geld wilt uitgeven aan activiteiten, uiteten en stappen dan is Queenstown the place to be. Ik bleef hier een volle dag en heb hier lekker rond gestruind. Een van de hoogtepunten is de Fergburger, de lekkerste hamburgers van Nieuw Zeeland. Natuurlijk heb ik dat even getest en deze smaakte erg goed. Queenstown ligt aan een meer met een klein haventje en het was erg gezellig om daar aan te water te zitten met een drankje. Het uitzicht op de bergen is schitterend. Na een wandeling in de botanische tuin was het tijd om wat te gaan eten. Ook de kleine eettentjes zijn hier geweldig. Van lunchen met warme wafels met walnoten en ahornsiroop tot een lekkere curry in een Indiaas restaurantje. Het nachtleven heb ik deze avond maar even overgeslagen omdat we de volgende dag om 7.00 uur weer klaar moesten staan. Het drukke queenstown werd ingeruild voor regenwoud en bergen. Off the beaten track de natuur in!

Over de natuur gesproken, het is schitterend hier, ik keek me ogen uit op weg naar Milford Sound en dat werd nog mooier toen de cruise begon. Varen tussen de hoge groene bergen met uitzicht op de sneeuwtoppen. Ook zijn hier verschillende scenes van Lord Of The Rings opgenomen, leuk dat de kapitein hier iets over vertelde. Wedereom een geslaagde trip.
De weg naar onze overnachtingsplek bracht ons naar super mooie plekjes waaronder The Chasm waterval en de Hollyford Valley. Moeder natuur heeft hier goed haar best gedaan.
Deze nacht sliepen we in Gunn's Camp, blokhutjes aan een gletsjerrivier. Geen elektriciteit en het douchewater werd opgewarmd door een houtkachel. Mocht je iets in de koelkast willen plaatsen dan was de gletsjerrivier de uitstekende plaats om je spullen koud te houden. Met de hele groep hadden we een bbq aangezien de kookfacilities niet echt uitgebreid waren.
Na een nacht die ik deelde samen met 100 zandvliegen was ik erg blij dat we weer verder gingen. Jeukend en enkels die vol bultjes zaten stapte ik de bus in. Iedereen in de bus was beste vrienden geworden met de prikweg creme. Op naar het Invercargill, het diepe zuiden van het Zuidereiland. Van 25 graden kwamen we terecht in 10 graden. We hadden het geluk dat de eerste wind van Antartica ons welkom heette in het dorpje. Gelukkig ben ik op alles voorbereid dus voor het eerst in deze vier maanden liep ik met drie lagen kleding aan. Dat was wel even wennnen. Een paar uur van Invercargill ligt het gebied The Catlins, een prachtig natuurgebied met kleine strandjes. De gids bracht ons naar Curio Bay, een plaats waar Hector dolfijnen zwemmen. Vanaf het strand zagen we zes dolfijen met de golven spelen. Deze dolfijnen hebben een ronde rugvin en een boller gezicht dan de bekende flipper dolfijnen. Het leken net kleine walvissen op de manier waarop ze zwemmen.
Ook dit kan op het lijstje met ""ervaringen om nooit meer te vergeten".

We maakte onze weg terug naar Queenstown, hier kwamen we laat in de avond aan en gingen weer vroeg de volgende morgen weg. Dus inchecken, eten, douchen, slapen, ontbijten, uitchecken en op naar het volgende moois.
Niet echt een spectaculaire laatste avond in Queenstown. Maar wat wel spectaculair was, was Mt Cook National Park, de volgende bestemming van mijn planning. De weg er naartoe was adembenemend. Lake Tekapo en lake Pukaki zijn hier twee bekende meren. Onze lunchstop was aan het Pukaki meer. Je hebt blauw en je hebt blauw, dit is zeker de mooiste kleur blauw dat ik ooit heb gezien. Het hostel waar we sliepen gaf ons uitzicht op mount Cook, de hoogste berg van Nieuw Zeeland. Tussen de bergen en de gletsjer was dit het enige hostel in the Hooker Valley. Super mooi om zo afgelegen ergens te slapen. En het werd nog beter, om 23.00 uur liep ik naar buiten en zocht ik een donker plekje op. Omhoog kijken is nog nooit zo mooi geweest, de Melkweg met duizenden sterren was deze nacht goed te zien. Hoe langer je bleef kijken hoe meer sterren er tevoorschijn kwamen.
De laatste stop om mijn rondje compleet te maken was Rangitata, een grote blokhut midden in het regenwoud. Het was super mooi weer dus deze dag heb ik lekker een relaxdagje in de zon gehouden.
Van Rangitata kwam ik weer in Kaikoura en Picton. Van Picton nam ik de ferry naar Wellington. Op weg naar naar het Noordereiland sprongen de dolfijnen met ons mee!

Tot zover mijn avontuur van het Zuidereiland.







  • 09 Februari 2016 - 07:21

    Mieke Ne Ruud:

    Mooi hoor echt lekker om bij het ontbijt te lezen. Herinneringen komen terug.
    Geniet lekker verder
    Mieke en Ruud

  • 09 Februari 2016 - 13:29

    Jan En Dieuwke:

    Zo'n dagje niets doen tussen door lijkt me wel echt nodig. Wat doe en zie jij veel. Benieuwd hoeveel foto's er mee terug gaan.
    groetjes,
    Jan en Dieuwke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Pahia

Dirja

Eindelijk is het dan zover! Van droom naar idee en van idee naar het ook daadwerkelijk mogen en kunnen doen. Vanaf 28 augustus rondreizen door Down Under en Nieuw Zeeland, mooie dingen zien en relaxen op Bali en van het mooie Azie genieten in de landen Thailand en Vietnam. Via waarbenjij.nu houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen en belevenissen. Het is leuk om mijn ervaringen te kunnen delen met jullie

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 16139

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: