Abel Tasman, Franz Josef en Wanaka - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu Abel Tasman, Franz Josef en Wanaka - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu

Abel Tasman, Franz Josef en Wanaka

Door: Dirja

Blijf op de hoogte en volg Dirja

27 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Een parachutesprong om nooit meer te vergeten en prachtige wandelingen met uitzichten die je doen denken aan The Lord Of The Rings films. De hoogste tijd voor een update dus!

Abel Tasman.
Het letterlijke hoogtepunt van Abel Tasman was mijn parachutesprong. Van ruim 5 km hoog mijzelf samen met de instructeur uit het vliegtuig laten vallen, wat een bijzondere ervaring! Een vrije val van 70 seconden met een snelhied van 200km per uur. Gelukkig is alles vastgelegd op film zodat ik deze ervaring met iedereen kan delen. Ik had erg geluk met het weer dus het uitzicht wat ik had was gigantisch mooi. Daar probeerde ik van te genieten samen met de adrenaline die door mijn lijf gierde.
Abel Tasman is erg groot en je kan in verschillende delen van het natuurpark verblijven. Het gebied waar ik 4 dagen verbleef was Marahau. Vanuit mijn hutje liep ik het strand op en kon je starten aan verschillende wandelingen. Met de watertaxi werden we gedropt op een klein strandje en vanuit daar kon je terug lopen naar de camping. 16 kilometer door het nationaal park wat aan het strand grenst. 6 uur lang wandelen en uitkijkend op een azuurblauwe zee, het kan vervelender. Ohja, het was ook nog eens tussen de 25 en 30 graden dus een dagje op strand was ook prima te doen.
Dit waren 4 fantische dagen ;-)

Franz Josef.
Het regent hier 300 dagen per jaar, dus je moet wel erg veel geluk hebben wil je hier stralend weer hebben. Onderweg kwamen we langs Punakaiki, rotsen die als pannenkoeken op elkaar zitten, ze heten dan ook the pancake rocks. Een aantal scenes van Lord Of The Rings zijn hier ook opgenomen. In deze maanden heb ik echt geboft met het weer maar helaas was dit niet het geval in Franz Josef. De gletsjer was haast niet te zien en het regende flink toen we aankwamen. We bleven hier twee dagen en door het slechte weer waren alle tours gecanceld, oftewel, het is twee dagen wachten tot we weer verder kunnen. De groep waarmee ik reisde was echt super leuk dus vermaken deden we ons wel. De volgende dag om 12.00 uur werd het toch nog droog en was het een goed moment om naar de gletsjer te wandelen. Gelukkig gunde de weergoden ons toch nog wat. De wandeling was door het regenwoud en bracht je tot 150 meter bij de gletsjer. Een gek idee om bij een regenwoud een gletsjer te zien. Na de fotosessie en de lunchstop zagen we het weer betrekken. Gelukkig waren we op tijd terug in het hostel.
Ondanks de regen waren het toch 2 geslaagde dagen in Frans Josef.

Wanaka.
In Wanaka had ik wat tijd voor mezelf. De bus ging na 1 nacht weer verder en ik bleef hier 6 nachten. Het hostel waar ik mijn eerste 3 dagen verbleef was een goede keus. Het is altijd maar afwachten waar je in terecht komt. Een klein hostel met een fijne keuken en een tuin waar je lekker in de hangmat kunt liggen om te relaxen. Wanaka ligt aan een meer en is omringd met schitterende bergtoppen. Een prima plek voor mooie wandelingen. Dat is ook wat ik hier voornamelijk heb gedaan. Elke dag een wandeling zodat ik ook nog een beetje fit blijf ;-). Mount Iron en Roy's Peak waren twee bergtoppen die je kon beklimmen en je een schitterend uitzicht bezorgden. Roy's peak was 1200 meter omhoog lopen dus dat was een pittige klus. 3 uur omhoog en 2,5 uur naar beneden. Erg pittig maar het was zeker de moeite waard. Gelukkig kreeg ik een lift terug naar het centrum en dat scheelde weer een uurtje lopen. De bioscoop is ook een hoogtepunt van Wanaka. Sofa's, vliegtuigstoelen en oude opa stoelen zijn de zitplaatsen in de zaal. In de pauze kregen we een heerlijk zelfgebakken chocoladekoek, met van binnen gesmolten chocolade. Heel grappig en lekker om op deze manier een bioscoopavondje mee te maken! Samen met Craig en Maikel uit Melbourne heb ik mijn laatse twee dagen doorgebracht. Zij waren hier voor een paragliding cursus, maar het weer zat niet echt mee dus er viel weinig te paragliden voor hen. Erg leuk gezelschap om mee te wandelen. We hebben gewandeld naar Diamond lake en een pittige hike naar een bergtop gemaakt die een prachtig uitzicht gaf over lake Hawea. Aan het einde van de dag smaakte het koude biertje en de hamburger erg goed, wat tevens ook een gezellige afsluiter was van 6 dagen Wanaka.


  • 27 Januari 2016 - 11:45

    Carry:

    hey dirja
    wat een mooi reisverhaal weer zo lijkt het net of we er een klein beetje bij zijn
    gelukkig geniet je nog volop en nu weer naar het volgende avontuur
    wij lezen je verhalen met veel plezier groetjes kees en carry

  • 28 Januari 2016 - 07:23

    Mieke En Ruud:

    Mooi verhaal weer ben benieuwd naar je ervaring en fil van de skydive

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Dirja

Eindelijk is het dan zover! Van droom naar idee en van idee naar het ook daadwerkelijk mogen en kunnen doen. Vanaf 28 augustus rondreizen door Down Under en Nieuw Zeeland, mooie dingen zien en relaxen op Bali en van het mooie Azie genieten in de landen Thailand en Vietnam. Via waarbenjij.nu houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen en belevenissen. Het is leuk om mijn ervaringen te kunnen delen met jullie

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 16146

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: