Mijn eerste week in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Nieuw Zeeland

Door: Dirja

Blijf op de hoogte en volg Dirja

12 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Picton

Nu ik op de bus zit te wachten om naar het Abel Tasman National Park te gaan, is dit even een mooi moment om mijn eerste week Nieuw Zeeland met jullie te delen. In deze week ben ik van Christchurch, via Kaikoura naar Picton gereisd.

Christchurch.
Christchurch, mijn eerste ervaring met Nieuw Zeeland. Niet de fijnste, ik had erg last van een dip, als ze op het vliegveld een gratis vliegticket naar Schiphol hadden uitgedeeld had ik het waarschijnlijk met beiden handen aangegrepen.
In de avond kwam ik aan bij het hostel, mijn spullen gedropt en ik kon gelijk dingen gaan regelen, waaronder een simkaart zodat ik hier ook bereikbaar ben. Het hostel is erg mooi, een oude gevangenis wat nu een opgeknapt is tot hostel. Na een nachtje slapen ging ik me vast wel beter voelen. In de ochtend even wat dingen vooruit geboekt voor mijn trip zodat dat in ieder geval uit mijn hoofd is. Tijd om Christchurch te verkennen. Met het heimwee gevoel liep ik door de stad. Ik kan je vertellen dat Christchurch niet een plek is die je beter in je vel doet zitten. In 2011 is hier een aardbeving geweest en heel veel ligt nog in puin. Om het puin heen wordt er weer van alles opgebouwd. Ook ging ik een kijkje nemen bij de herdenkingsplek. Hier stond voor de aardbeving een kerk, en op deze plek hebben ze voor elke persoon die omgekomen is een witte stoel neergezet. 185 witte stoelen op een open plek, waaronder ook een maxicosi. Je mocht ook even plaats nemen op een van deze stoelen om het rustig op je in te laten werken. Dat was niet echt nodig, ik voelde me al ellendig genoeg. Gelukkig deed een wandeling door de botanische tuin me meer goed. Terug in het hostel heb ik voor mezelf gekookt en als toetje een grote reep chocola naar binnen gewerkt. Dit was eigenlijk het beste moment van de dag :-).

Kaikoura.
Om 8.30 uur stond ik klaar om door de shuttle service opgehaald te worden die mij afzette bij het busstation om vervolgens naar Kaikoura te gaan. Een superaardige en enthousiaste buschaffeur bracht ons naar Kaikoura. Kaikoura, de plek om potvissen en dolfijnen te spotten. De bus dropte ons af bij het informatiecentrum en samen met nog vier anderen gingen we de boot op om deze mooie beesten te spotten. Op de boot kwam ik een Nederlands stel tegen waar ik gezellig mee heb staan kletsen. Na 40 minuten varen kwamen we op de plek waar een potvis dreef. Ze blijven 10 minuten boven water voordat ze een diepe duik nemen en dan 45 minuten onder water blijven. Ik heb drie keer eerder walvissen gezien maar dit was toch weer een nieuwe ervaring. Wat een gigantisch beest! Ik stond op een mooie plek op de boot om alles van een kleine afstand te bekijken en vast te leggen. Na een paar keer uitgeademd te hebben maakte de potvis zich klaar voor de duik. Een gigantische staart kwam boven water waar het water als een waterval vanaf gleed. En of dit niet mooi genoeg was, kwamen we ook nog in een groep dusky dolfijnen terecht, en wel honderden. We werden getrakteerd op salto's, gekke sprongen en baby's die langs de boot zwommen, ik wist niet meer waar ik moest kijken. Wat een bofkont ben ik toch . De filmpjes zijn erg leuk geworden!
Weg heimwee, we zijn weer terug in de backpacker en reismodus!
Aan het eind van de middag was het tijd om mijn bagage op te halen en in te checken in het hostel, de fish tank lodge. Een klein hostel met uitzicht over zee en de bergen. Ontbijten op het balkon en genieten van dit uitzicht is een goed begin van de dag. In dit hostel heb ik een groepje van zeven mensen leren kennen en met het avondeten zaten we gezellig als een grote familie aan tafel. Na het avondeten zaten we met thee en chocoladekoekjes op de bank een film te kijken. Heerlijk even dat huiselijke gevoel.
De derde en laatste dag heb ik een wandeling gedaan. Samen met Bart, een Nederlandse jongen heb ik een 3 uur durende wandeling gedaan langs de kust waar je de mooie kliffen en stranden kan zien. Op de route kom je ook pelsrobben tegen die heerlijk in het zonnetje liggen. Het was een schitterende wandeling.
De laatste avond in Kaikoura werd afgesloten met het eten van fish&chips, gezellig met heel de fish tank lodge familie!

Picton.
Picton, ook weer een gezellig en schitterend plaatsje. Hier was ik meer op mezelf omdat ik niet echt aansluiting had met mensen van dit hostel. In deze twee dagen dat ik hier was heb ik mooie wandelingen gemaakt. De eerste dag een hike van 1,5 uur die je een schitterend uitzicht bezorgde over heel Picton. Na het avondeten ben ik vroeg naar bed gegaan omdat ik de volgende dag een hike wilde doen van 3,5 uur. Het was erg bewolkt toen ik wakker werd dus ik heb rustig aan gedaan. Het gratis ontbijt was erg lekker, scones met jam.
Om 11.00 uur kwam het zonnetje door en begon ik met de hike. Een 4 uur durende hike, genaamd de snout track. Deze brengt je langs mooie baaien en een geweldig uitzicht over de verschillende fjorden. Heel de middag was ik onderweg dus toen ik terug kwam bij het hostel was het tijd om te relaxen. Het waren twee geslaagde dagen in Picton, tijd om mijn spullen te pakken.


  • 13 Januari 2016 - 07:01

    Ruud En Mieke:

    Wat goed dat de reismodus terug is. christchurch zal best een bijzondere ervaring zijn geweest. Het gevoel bij de potvissen herken ik mooi he.
    Ga genieten van dat mooie land.wij wachte n op je volgend bericht
    Groetjes Mieke ne Ruud

  • 13 Januari 2016 - 18:51

    Carry:

    wat n geweldig verhaal weer alsof we er bij zijn
    gelukkig was je dipje maar van korte duur en kun je gewoon weer van al dat moois genieten en wij genieten zo van jou verhalen
    dikke kus kees en carry

  • 13 Januari 2016 - 22:29

    Meike:

    Lieve Dirja,
    Dat rare heimwee gevoel heb ik ook gehad, toen ik in Patagonië was..in een verlaten oord met een bed vol vlooien.. ;-)
    Denk maar zo: kunnen reizen is een zegen en af en toe mag je dan best naar thuis verlangen.

    Veel sterkte, maar vooral veel plezier!

    XXXM

  • 15 Januari 2016 - 21:30

    Jan En Dieuwke:

    Blij te lezen dat de vrolijke kordate Dirja weer geniet van alle nieuwe ervaringen. Die chocoladereep heeft vast geholpen. En het is ook wel erg veel wat je allemaal ziet, doet en mee maakt.
    Geniet lekker verder.
    Groetjes, Jan en Dieuwke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Picton

Dirja

Eindelijk is het dan zover! Van droom naar idee en van idee naar het ook daadwerkelijk mogen en kunnen doen. Vanaf 28 augustus rondreizen door Down Under en Nieuw Zeeland, mooie dingen zien en relaxen op Bali en van het mooie Azie genieten in de landen Thailand en Vietnam. Via waarbenjij.nu houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen en belevenissen. Het is leuk om mijn ervaringen te kunnen delen met jullie

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 16141

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: