Melbourne, wat was je leuk! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu Melbourne, wat was je leuk! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu

Melbourne, wat was je leuk!

Door: Dirja

Blijf op de hoogte en volg Dirja

05 December 2015 | Australië, Melbourne

Melbourne, een drukke gezellige stad met genoeg te beleven. Ik ben hier in totaal tien dagen geweest. Vijf dagen voor mijn trip naar Tasmanië en vijf dagen na de trip. Van actieve uitstapjes, cultuursnuiven tot lekker lui met een bakkie thee en helemaal niks moeten. Hier in Melbourne kan het allemaal!

De tijd in Melbourne was een 'Meet & Greet' met bekende en onbekende mensen. Als ik aan Melbourne terug denk dan denk ik aan Erwin en Wai Ling. De eerste dag dat ik aankwam in Melbourne werd ik gelijk uitgenodigd voor het avondeten. Heel erg leuk om jullie na zo lange tijd weer te kunnen zien :-). Douchen zonder teenslippers aan na elf weken was ook wel erg luxe moet ik zeggen. Backpacken verandert je perspectief op luxe drastisch. De avonden dat we uiteten zijn geweest zodat ik de culinaire hoogstandjes van Melbourne kon proeven en het gezellig bij jullie thuis koken ga ik zeker niet snel vergeten! Ik zit nog steeds vol van de Butterbing, een super lekker maar erg machtig Melbournes koekje.
Een van de uitstapjes die ik heb gedaan was een dag naar Philip Island. Hier heb ik Hannah ontmoet waar het erg leuk mee klikte. Ik had haar de avond daarvoor in het hostel ontmoet en we wisten niet van elkaar dat we dezelfde dag naar Philip Island gingen. Grappig om elkaar dan in de bus tegen te komen. Het was bewolkt en er stond erg veel wind maar dat kon deze dag niet verpesten. Het hoogtepunt van deze trip begon om 20.30 uur. Eerst enkele maar daarna gevolgd door tientallen andere kwamen de pinguïns uit de zee het strand op om te gaan slapen. Het was super grappig om te zien. Ze komen heel voorzichtig het water uit om te kijken of de kust wel veilig is. Waggelend het strand op en schuilend achter wat stenen was de tactiek. Voordat ze hebben besloten daadwerkelijk het strand op te gaan zijn ze wel een paar keer terug gerend naar het water. In groepjes blijven ze bij elkaar totdat ze bij hun slaapplek aankomen. Maar er is altijd wel een klungel pinguïn in de groep die het niet bij kan houden. Die zie je dan als laatste in zijn uppie erachteraan hobbelen. Om eerlijk te zijn vond ik die klungels het leukste. In mijn hoofd had ik al een heel verhaal klaar voor de Animal Crackers. De pinguins ruilen we in voor cultuur. Federation square, een plein met verschillende musea, restaurantjes en een uitzicht op de St. Paul's Cathedral en Flinders Street Station. Het immigration museum was erg interessant. Hier wordt van alles verteld over de mensen die naar Australië zijn gekomen en welke redenen daar bij kunnen horen. De route in het museum gaat volgens een tijdlijn, op deze manier krijg je een duidelijk beeld over vroeger en nu. Ook de State Library of Vicoria heb ik bezocht, een schitterende bibiliotheek wat zeker een bezoekje waard was. Tijdens mijn bezoek was er een tentoonstelling over het ontdekken van de wereld. Dat heb ik mooi even meegepikt. Informatie in je opnemen maak je hongerig, dus een goed excuus om wat te snoepen. Melbourne en chocolade, erg verleidelijk. Ik sta open om zoveel mogelijk te leren over Melbourne dus ik moet wel zelf kunnen beslissen of de chocolade echt zo goed is als ze zeggen. Het was lastig om gelijk tot een conclusie te komen dus heb ik voor de zekerheid er maar meerdere dagen voor uitgetrokken ;-). Het is erg lekker al dat snoepen maar ik probeer dit wel te combineren met wat beweging. Een dagje mountainbiken was iets meer dan 'wat' beweging maar dat kon dit lijf wel even gebruiken. Het was bijna een privé tour, samen met de gids en een andere vrouw kwamen we in het gebied aan. Ik kreeg al helemaal de kriebels, het was een tijd geleden dat ik het had gedaan dus kom maar op met die steile klimmen en lekkere afdalingen. We hadden alleen een 'klein' probleempje, de vrouw kon niet erg goed fietsen (waarom boek je dan een mountainbike crosstour....!!!). Laten we het maar op de taal barrière houden. De gids had al snel in de gaten dat het niet mijn eerste keer op een mountainbike was dus ik mocht elke keer voorop zodat ik op mijn eigen tempo de route kon crossen. De afspraak was dat ik bij elk kruispunt of een bordje moest stoppen. Het was super om te doen. Remmen los en vol in de afdaling en lekker zweten bij elke klim! Ik heb genoten van deze dag, en ook de dagen erna met de bijbehorende de spierpijn...Omdat ik de volgende dag echt wel moeite had om te lopen (eigenlijk deed ademhalen ook al zeer), trakteerde ik mezelf op een dagje niks doen en vooral heel weinig bewegen. De perfecte plek voor lang stilzitten is natuurlijk de bioscoop. Wat is de nieuwe James Bond film goed!
Niet alleen het centrum van Melbourne is leuk, maar een bezoekje aan de wijken buiten het centrum is ook zeker de moeite waard. Fitzroy was dat zeker. Een wijk met kleine boetiekjes, oude panden, vintage winkels en leuke cafeetjes. Een lekker kopje thee op het dakterras en tegelijkertijd genieten van de relaxe sfeer met het uitzicht over de stad. Een dagje rondstruinen is in deze wijk een dagbesteding. Daar kwam ik achter toen ik zag dat ik van 11.00 uur tot 16.00 uur hier had rond gewandeld.

Langzaam kom ik aan het einde van mijn Melbourne verhaal en dat betekende ook afscheid nemen van Emma. Na zoveel weken met elkaar opgetrokken te hebben is het weer tijd om ieder zijn eigen weg te gaan. Op de nightmarket hebben we lekker gegeten. Ook nog een aangenaam dingetje aan Melbourne! Allemaal eettentjes en kraampjes waar je super lekker en goedkoop kan eten. Ik ga stoppen voordat heel het verhaal in een reisgids kan om Melbourne te verkopen.

Melbourne wat was je leuk!

  • 06 December 2015 - 10:58

    Patricia:

    Het klinkt weer geweldig. Hopelijk is je volgende bestemming ook weer zo leuk! Have fun.

  • 06 December 2015 - 15:32

    Carry:

    hey gek wijf
    wat heb ik weer heerlijk genoten van je verhaal
    zo ben ik er toch een beetje bij
    kijk je wel uit met het fietsen het zijn niet de duinen uit katwijk waar je naar beneden roetst
    lees dat je weer volop geniet en dat alles goed gaat
    wij in de sinterklaas drukte vandaag laatste dag
    nou schatje dikke kus van ons allemaal kussssssssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Dirja

Eindelijk is het dan zover! Van droom naar idee en van idee naar het ook daadwerkelijk mogen en kunnen doen. Vanaf 28 augustus rondreizen door Down Under en Nieuw Zeeland, mooie dingen zien en relaxen op Bali en van het mooie Azie genieten in de landen Thailand en Vietnam. Via waarbenjij.nu houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen en belevenissen. Het is leuk om mijn ervaringen te kunnen delen met jullie

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 16138

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: